December 23, 2011

?

saat bumi dihujani hujan.

diri ini dihujani emosi yg melampau.

yep. mang sngat emosi ye.

aku tahu salah aku.

kau pon tahu kenape aku begini.

errgghh !


December 15, 2011

5

kawan ? friend ?


 # Friendship isn't a big thing - it's a million little things.

yeah. maka sudah setahun setengah kami bertape bersama.
gelak ketawa.
suka dan duka.
semuanye bersama.

tidak mungkin tiada yg berseliseh pendapat.

sedangkan lidah lagikan tergigit.

inilah kami.

sem2.

muka muka suci.
baru bngun tido dan bergegas ke kolej.

 sem3

masih dengan muka yg terdahulu.
HAHA

ini lahh kehidupan kami.
bersuka ria.
tanpa menghiraukn apa kate manusia2.

mereka hanye mampu berbicara.

mulut manusia.
sampai masanya, senyap lah mereka.
we are happy together.

   ini dinamekan satu Malaysia.

i think.
hehe.

this entry especially for them.
rindu mulot bising, ketawe mereka.

ade je ceritenye.
hari2 oke. HAHA




kami sentiase gila.
HAHA.


"Friendship is unnecessary, like philosophy, like art... It has no survival value; rather is one of those things that give value to survival."
- C. S. Lewis
THE END ........

 

December 11, 2011

Sayang Lelaki Berbeza

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, 
perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.

  •  Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. > Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.
  •  jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. > Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.
  • Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati.  > Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.
  • Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. > Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!
Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya.

  • Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. > Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!
  • Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..
  • Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. > Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.
Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu.

  • Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. > Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.
Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu.

  • Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. >Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!
  • Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. > Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.
Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan.

  • Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. >  Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.
  • Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. > Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

  • Dan pengorbanan paling besar sekali gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. > Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya Jadi, HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…

idoloveyoumuhammadfurqananuar. <3

December 8, 2011

jarak jaoh.

Why do you prefer long distance relationship ?


WHY ?

any answer for this question ?

tehee. this is my answer.


They're stronger. They mean a lot more. Well to me that its. I mean think about it. TRUST is the biggest thing in relationship. If you can trust someone who lives hundreds miles away, then that's beautiful. Sure you don't get a hug the person, kiss the person, but you get to talk to them, hear them. Think about how amazing it's going to be when you finally get to meet them. And how perfect it gonna be. You fight less. You laugh more. They're beautiful. And I respect anyone who is in one. They hard. They harder than a lot of things, but they worth it in the end. Why let distance ruin your feelings for someone ? Feelings are feelings. Love are love. That's not gonna change. 

long distance relationship are beautiful.

dont give up easily. 


November 23, 2011

Hari Hari

hari yg berlalu pergi.
meninggalkan sejuta mimpi indah mahupun duka.

kesukaan dan kesakitan yg dirasakan.
menjadi penguat untuk hari2 yg mendatang.

selamat kembali wahai perasaan halus yg timbul.
tatkala mimpi indah menjelma, pasti ade yg mendung yg melanda.

hari-hari ku dihiasi dengan suasana hospital yg hingar-bingar.
seharian mengadap pesakit dan doktor yg tak kurang kehormatan nye.

kadang-kadang manusia diberi ilmu di dada.
tapi masih tidak tahu menghargainya.

sifat sombong dan berlagak masih ada.
apa yg mahu dibangga kan jikalau dahulu kau jugak begitu.

jangan lahh sombong dan bangga diri.
mungkin suatu hari ia akan memakan diri sendiri.

November 2, 2011

how much I MISS YOU !















how much i miss you abi. 
ermm.
i miss d smile u bout to me in d morning.
u make me smile all day long.
bout now ?
i also dunno what that you think about.
always have a swings moody.
n its affect my day.
n I'm will be not in good mood.
do you know that ?
i miss you !
errrmmmm.

November 1, 2011

ada apa dengan nama.

ada apa dengan nama ??
bukan ada apa dengan cinta yee adik2.
hehe.

just nak kongsi sedikit.
ada ape dengan nama saye yg cumil nh.

A-Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.
I-Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.
N-Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.
A-Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

K-Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.
A-Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.
M-Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.
A-Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.
R-Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.
I-Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.
N-Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.
A-Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

= aina kamarina.

ada lahh jugak persamaan.
memang bnyak.
ade yg tak betul juga.
^__^

October 14, 2011

OVO-OVO

selamat pagi dan salam sejahtera.
cehh pagi ke ?
tidak. dah petang terberut nih.
tajuk berita hari ini adalah ovo-ovo

APAKAH OVO-OVO ITU ?
obor2 ? salah !
HAHA.
ini adalah application cam skype tuh.
namenyee ade ooVoo

kenape kahh ade entry psal nate nh ?
sebab semalam kawan terlame aku mengenalkn aku kepade cik ovo


mcam ini lahh rupe ovo-ovo nyee.

# ini bukan gambar sebenar. pameran semata-mata. 

so, dalangnye adelahh cik Aneh.
seap suwo donlod lagi.
ini die rupe orgnyee. 
comot kan ? huu
#jgan mara. wekk


yg selepas ini pula konco2 nye.

# tukang meng iyekan aje ape org ckap. HAHA.

# paling bnyak idea untok bercakap.

HAHA. btw, thanx to Salmah, Cik Yaya dan Aneh.
smpai lebam2 bijik mate nk melayan kan aku.
happy dowh.
lame sgat tak borak.

harap nnti bole jumpe pulak kn.
thanx for the nite. ngee.

<3






October 5, 2011

mari kita lihat siapa yg kena.

a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta
rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak
sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan
sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi
semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan
pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas
menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah

October 1, 2011

WANITA..KAMU ISTIMEWA

Ya اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis?

Jwbnya: Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakan ia sbg makhluk istimewa,
KU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
KU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
KU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah,
KU beri dia naluri utk mencintai anak2 dlm keadaan apapun,
KU kuatkan batinnya utk ttp menyayangi walau dikhianati oleh teman,walau disakiti oleh orang" yang ia sayangi
Wanita mahluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana KU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.
"WANITA..KAMU ISTIMEWA"

September 29, 2011

‎45 THINGS A GIRL WANT, BUT WON'T ASK FOR



1. Touch her waist.
2. Actually talk
 to her.
3. Share secrets with her.
...4. Give her your jacket.
5. Kiss her slowly.

Are you remembering this?
6. Hug her.
7. Hold her.
8. Laugh with her.
9. Invite her somewhere.
10. Hangout with her and your friends together.

KEEP READING ..
11. Smile with her.
12. Take pictures with her.
13. Pull her onto your lap.
14. When she says she loves you more, deny it. Fight back.
15. When her friends say “I love her more than you”, deny it. Fight back and hug her tight so she can’t get to her friends. It makes her feel loved.

Are you thinking of someone?
16. Always hug her and say I love you whenever you see her.
17. Kiss her unexpectedly.
18. Hug her from behind around the waist.
19. Tell her she’s beautiful.
20. Tell her the way you feel about her.

One last thing you need to do to show her you actually do mean it.
21. Open doors for her, walk her to her car - it makes her feel protected, plus it never hurts to act like a gentleman.
22. Tell her she’s your everything - only if you mean it.
23. If it seems like there is something wrong, ask her - if she denies something being wrong, it means SHE DOESN’T WANT TO TALK ABOUT IT - so just hug her.

24. Make her feel loved.
25. Kiss her in front of OTHER girls you know!

WE MIGHT DENY IT BUT WE ACTUALLY LIKE AND KINDA WANT YOU TO TICKLE US ..
26. Don’t lie to her.
27. DON’T cheat on her.
28. Take her ANYWHERE she wants.
29. Text message or call her in the morning and tell her have a good day at school, and how much you miss her.
30. Be there for her whenever she needs you, and even when she doesn’t need you, just be there so she’ll know that she can always count on you.

ARE YOU STILL READING THIS? YOU BETTER, BECAUSE IT’S IMPORTANT.
31. Hold her close when she’s cold so she can hold you too.
32. When you are alone hold her close and kiss her.
33. Kiss her on the cheek; (it will give her the hint that you want to kiss her).
34. While in the movies, put your arm around her and then she will automatically put her head on your shoulder, then lean in and tilt her chin up and kiss her lightly.

35. Don’t ever tell her to leave even jokingly or act like you’re mad. If she’s upset, comfort her.

REMEMBER ALL THESE THINGS WHEN YOU ARE WITH HER NEXT ..
36. When people diss her, stand up for her.
37. Look deep into her eyes and tell her you love her.
38. Lay down under the stars and put her head on your chest so she can listen to the steady beat of your heart, link your fingers together while you whisper to her as she rests her eyes and listens to you.
39. When walking next to each other grab her hand.
40. When you hug her, hold her in your arms as long as possible.

MAKE SURE SHE KNOWS SHES LOVED.
41. Call or text her at night to wish her sweet dreams.
42. Comfort her when she cries and wipe away her tears.
43. Take her for long walks at night.
44. Always remind her how much you love her.
45. Sit on top of her and tell her how much you love her and then bend down to her face and kiss her while you’re sitting on her.

You’ll never know when she needs just a little more love
.. ♥!

September 2, 2011

OGOS SEPTEMBER

OGOS = RAMADHAN.

sudah melabuhkan tirai meninggalkan semua.
Ramadhan diiringi dengan segala suke duka menjadi seorang pelajar.

SYAWAL.

nothing much and happy.
cume sangat bersyukur yg saya masih berupaya tok menyambotnye.
bersama kedua ibu bapa tersayang.

SEPTEMBER.

bulan baru, buku baru untok tahun Islam.
maaf jika salah silap.

terkasar bicara, terlebih terkurang dimana-mana.
MAAF.


August 2, 2011

im not strong enough.
aish.
tolong weyh !
aku dahh tak kuat lagi nak tempuh dugaan idop nh.
bkan aku tak bersyukur dengan ape yg ade dgan org kat sekeliling aku.
tapi aku dahh tak kuat nak adap semuanye.

ohh tuhan.
kau kuatkan lahh tahap kesabaran ku ini.
semoga ape yg berlaku ade hikmah tersembunyi.

amin !

July 23, 2011

mama

try to be housewife .

haha.
engatkan senang ke jadik mak2 ?
susa tauu.

pepagi dahh kne bngun.
memang aku tak bngun. :P.

den kne sidai baju cm biase.
sapu uma.
kmas dapo.

lipat baju cam gunung.
woww !

tak senang oke nak jadi mak2.
jgan engat mak tak buat keje kat uma tuhh.

motif aku jadi mak rinie
sebab mak aku pon kne cikenpop.

ngee. penyakit yg disebarkan oleh aku sndri.

hehehe.

thanx mama aja knga jadik besa.
memasak je fail ag.

i love you mama. 

July 22, 2011

adakah engkau merasa.
apa yg sedang ku rasa.

maafkan aku kerna memuja mu.
maafkan aku yg terlanjur merindu.
didlm hujan renyai,
aku mengintai langit.


July 20, 2011

aipps !

opps !
HEY PEEPS !
salam.

ape yg mmbuatkan aku nak menaip didlam cuace yg pnas termendung2 sket ini.
clas kejap lagi 330 petang until 5.
ohh god, paling malas ye.

tape. attendance is important thing !
ramai lahh kejap lagi yg on9 dlam clas, game and pling terok, TIDO.

HAHA.
takde kne mngena dgan sume nih.
melencong smbil melancong terlebih-lebih pulak.
so, ape ehh ?

weird kan ? ape yg weird . ngee.
aina dahh gila okay.
percubaan bagi permulaan ?
insyaAllah all thing gonna be fine.

and, im such a crazy girl.
gelak, senyum sesorg.
ohh gila !

abi, mie sayang abi tauu !
engat tuhh.
<3 <3 <3
nahh !
*-*

July 19, 2011

sabtu- DAY !

PENDITA HOUSE !
5pm onwards till END .
sport attire and i heart NURSING shirt.
french fries and KFC , dinner.
laugh laugh and laugh till all sore throat redy. 

ini lahh masa nye.
pembukaan acara sambutan tahun pertama di dlam bidang nursing.
dan sambutan bufday beramai-ramai.

acara petang :

mkanan yg disediakn . 

stngah dari ahli2 rumah.

taman permainan yg tersedia.

GAME 1 : kunci kaki besame ahli kmpulan


video
ini adalah game pertame.

1 winner ! yahoooo. :)

GAME 2 :

video

the winner is.
nak tau takk ???
jeng jeng jeng..


aku rase aku je pemenang nye.
HAHAHAHAHAHA.

Game 3 dan 4, mlas nak ckap.
yg penting aku pemenang yg petame.
huu.

den, malam menjelma.

makanan !




lastly..


THE END.

THANX FOR D HAPPINESS GUYS.

MMUAHHH !