April 8, 2012

rencana Ilahi

ekot hati, ekot kaki.
jalan angkat kaki, pergi mati.

kau hanya pndai menabur janji.
tapi satu habok tak tepati.
kau hanya tahu meninggi diri
walau kau tahu satu hari nanti kau terjelepok.

harap kau terasa dengan puisi ini.
khas aku cipta dari sudut hati yg sudah mati ini.
kau bagaikan penembak tepat yg xmungkin mengundur diri.
mungkin kau sudah mula berbangga diri dengan kelebihan yg kau kini.

jangan risau kawan.
tuhan jadikan sesuatu itu mempunyai hikmahnya tersendiri
walaupon kau taktahu ape rencana nya lagi
jangan kau senyum bangga seorang diri.

aku tau aku hanya seorg manusia yg takot utk jatuh lagi.
kerna aku xcukup ilmu didada utk berlagak bangga diri.
aku harus teman untuk bertanya dimana kelemahan diri.
cuma kau yg tak habis-habis menjatuhkan kawan sendiri.

engat, kali ini kau berada diatas sekali
jangan lupa, roda itu berputar tanpa henti. ;)