December 17, 2013

Jiwa

Ku sangkakan panas hingga ke petang
Rupanya hujan ditengah hari

Pepatah yg cucuk di isi
Dgan segala yg berlaku sepanjang minggu ini

Sudah lama ku menanti saat ini
Tapi aku yg aku dapat, pasti tidak yg ku sangkai

Bukan ku menyalahkn takdir yg telah tersusun rapi
Tpi kadangkala hati ini merajuk sendiri

Aku tau aku tidak kuat melawan segala yg terjadi
Tpi aku harus kuat melawan segala kesumat luka dihati

Kalau kau mengerti perasaan ini
Pasti, kau tidak akan melakukan ia lagi

Aku tau, aku juga tidak penting disisi mu ini
Tpi aku memujuk jiwaku lagi

Kawan kau yg bertakhta dipetak nombor satu dalam hati kau itu
Itu juga aku mengerti.

Aku tau juga aku bukan siapa siapa bagi kau
Dan jangan kau dolak dalihkan kenyataan ini

Sebelum aku mengundur diri
Aku minta maaf sekali lagi

Kalau kau terasa dengan apa aku katakan ini
"Meh aku nak bisik, sape makan cili terasa pedasnye"