March 12, 2011

untok berkungsi saja

yehh !
hari ini.
ujan lagi. dan lagi. dan lagi.
nih namenye hujan rahmat !
kan kawan-kawan.
cewahh. mcam org denga kan.
-
-
todays topic !
kemain lagik aku speaking kan. 
-
-
bangga ?
perlu ke ?
rase-rase .
ohh sperti c dia berkate, mane bole main rase-rase.
ape yang bole dimaksudkan dengan bangga ?

orang kaya : SAYA BANGGA DENGAN RUMAH, KERETA DAN SEGALA HARTA SAYA SEKARANG !

orang sederhana : CUKUP LAHH SAYA BERBANGGA DENGAN APE YANG ADE DENGAN SAYA NIH. 

orang miskin : KALAU SAYA TAK PANDAI, CUKUP LAHH SAYA BERBANGGA DENGAN KEJAYAAN ANAK SAYA DI SEKOLAH.

nmpak ?
betape berbezanyee perkataan bangga itu digunakan.
maksudnye ? sangat lahh berbeza jua.
dengan rase bongkaknyee, orang kaya itu berkata.
dengan rase sifat sederhana, orang kedua pula berkata.
-
-
dan dengan rase sngat merendah diri, orang miskin tuhh berkate.
-
-
ape yg perlu kite bangga kan ?
ape yg kite pernah buat untok dibanggakan ?
atau ape yg kite buat tapi tak minta untok dibanggakan.
-
-
takperlu lahh derma kpade anak yatim RM5000,
nak kne masok tb kan.
tuhh derma ke untok membangga ?

aish.
pkir2 kan lahh ye.
saya buat entry nh, bukan nak kondemkan semua org.
memang semua org same fizikalnye.
tapi tak same akal dan hatinye kan ?

slamat beramal ya kawan2.

*cerita ini takde kene mngena dengan hidop atau pon mati ya.
hanye untok renungan semata.
:)

No comments:

Post a Comment