July 2, 2013

BARU AKU ERTI

baru aku mengerti kerinduan yang kau alami
baru ku mengerti tangisan yang kau beri
baru ku mengerti rasa rindu yg muncul di sanubari
baru ku mengertinya hari ini

kegembiraan yg kita kecapi tempoh hari
rasa pantas berlalu dan mencemburui kami
senyuman yg kau beri tempoh hari
masih bermain-main di kotak fikiran ku ini

kawan, setelah semuanya pergi meninggalkan diri ini
baru ku mengerti seksanya merindui kawan yg sentiasa ade sewaktu jatuh bangun ini
kawan yg ku kenal disaat satu julai tiga tahun dahulu di abad ini
memenuhkan memori kotak fikiran dan perasaan ku ini

setiap kali aku merindui
akan aku tulis apa yg terlintas di sanubari
jgan kau khuatir apa yg terjadi
kerna kalian tetap di dalam doa ku ini.

kawan, maafkan aku jika aku merobekkan hati
aku masih belajar meniti perjalanan hidup ini
banyak yg aku pelajari selama ini
terima kasih yg tak terhingga dari hujung rambut sampai ke kaki