August 22, 2013

Sepertimana kau dan rembulan tidak bercahaya

Sepertimana kekacauan yg berlaku di dunia ini
Ia berlaku di dalam jiwa juga
Sepertimana ombak ganas yg membelah pantai
Ia membelah jiwaku juga
Sepertimana das tembakan yg terkena manusia tidak bersalah
Ia terkesan di jiwaku juga

Bagaimana ingin aku ingkapkan kata cinta
Jika dusta yg kau lemparkan
Bagaimana ingin aku melukis coretan cerita kita
Jika kapal kau kau layarkn terhempas di tepian

Cukup rasanya diri ini menderita
Jiwaku terseksa
Cukup rasanya diri ini memikul beban duka
Jika itu yg kau pinta

Wahai kasih, aku bukan bidadari dari syurga
Yg sihat sempurna seluruh jiwa
Dan aku bukan lah makhluk tuhan yg berkepala dua
Yg tidak mampu menerima nasihat semata

Cuma, aku manusia yg punyai hati yg mudah retak
Menangis apabila ia suka
Aku tidak kuat seperti serigala
Yg mampu memprogramkn jadualnya

Ini bukan kisah duka yg dicipta
Ia hanya lah di kertas dunia sahaja
Moga tuhan bagi aku hidayah
Utk menghadapi cabaran-Nya